Thuisverbruik van konijnenvlees terug op hoger niveau
Het coronavirus heeft een grote maar tijdelijke impact op waar we eten en kopen.Het thuisverbruik van konijn steeg in 2020 en ook in 2021 kwam er een percentje bij. 19% van de Belgische gezinnen kocht in 2021 konijnenvlees, met een groot onderscheid qua leeftijd: 2% bij <30-jarigen versus 32% bij >65-jarigen.

Grotere supermarkten blijven het belangrijkste aankoopkanaal voor konijn, maar ze verliezen jaarlijks marktaandeel ten voordele van vooral hard discounters. Dit blijkt uit gegevens van GfK Belgium, dat in opdracht van VLAM het aankoopgedrag voor thuisverbruik volgt van 6.000 Belgische gezinnen.
Konijn profiteert sterker van het stijgend thuisverbruik
Covid-19 en de bijhorende maatregelen hebben een enorme impact op...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement