Duitse melkgigant verliest flinke melkplas
DMK, de grootste melkerij van Duitsland, raakt volgend jaar circa 450 miljoen kilo melk kwijt. Leden laten de Duits-Nederlandse coöperatie links liggen vanwege een aanhoudend matige melkprijs. Noodgedwongen moet CEO Ingo Müller zijn op Azië gerichte groeistrategie laten varen. De pijlen worden weer ouderwets op Europese markten gericht.

Deutsche Milchkontor (DMK) verklaart tegenover het Duitse melkveehoudersblad Elite geen internationaal megaconcern meer te willen worden. Geen echte concurrent dus voor spelers als Danone, FrieslandCampina en Arla. Het bedrijf heeft daarvoor eenvoudigweg het eigen huis niet voldoende op orde. Melkveehouders lopen weg. Het bedrijf “verliest” levering van circa 450 miljoen kilo melk in 2018, en denkt in 2019 opnieuw miljoenen kilo’s kwijt te raken. Wie de verloren kilo’s koopt, wordt...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement