Startpagina Mechanisatie

Zelfgebouwde bunkerhakselaar biedt ook op het logistieke vlak talrijke voordelen

Bij loonbedrijf De Bruyne uit het Oost-Vlaamse Assenede hebben ze een rijke geschiedenis met het gebruik van bunkerhakselaars. Vroeg in het voorjaar van 2018 sloeg het noodlot toe en brandde er eentje af in het veld. Zulke machines zijn niet meer af fabriek te koop, dus bouwde de loonwerker er zelf één naar wens en eigen ervaring. Een bunkerhakselaar biedt immers ook op het logistieke vlak voordelen.

Stichter van dit loonbedrijf, Marc De Bruyne, startte in 1982 zijn carrière in loondienst op een Field Queen bunkerhakselaar met een zijwaartse kipbak om te lossen. Een jaar later startte hij zijn eigen loonbedrijf en kocht een deel van het materiaal van zijn toenmalige werkgever.

Na de Field Queen, kwam ook de Hesston Jumbo 7730 bunkerhakselaar op het loonbedrijf. Hiervan zijn vier stuks in gebruik geweest. In 2002 kwam de eerste Claas 900 Field Shuttle op het bedrijf. Achter het stuur hiervan nam...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Mechanisatie

Het belang van correct kantstrooien

Mechanisatie Een nauwkeurige afstelling van de kunstmeststrooier is niet alleen cruciaal voor een efficiënte bemesting, maar wordt in MAP 7 ook erkend als een ‘goede praktijk’. Een specifiek aandachtspunt hierbij is het kantstrooien, dat vanaf 2025 een verplichte maatregel wordt.
Meer artikelen bekijken