Preigerecht valt in de prijzen bij innovatieprijzen landbouw
Een boer die een preigerecht ontwikkelde om niet-verkoopbare prei toch te kunnen slijten, landbouwers die een speciale verpakking uitwerkten voor hun yoghurt of een kippenbedrijf dat de fipronil uit de stal verwijderde via speciale uv-lampen. Het zijn slechts enkele winnaars van de elfde Innovatiecampagne van het Innovatiesteunpunt.

Uit 122 inzendingen werden tien winnaars gekozen tot landbouwinnovatie van het jaar. "Met deze prijs geven we tien winnaars de kans om hun idee verder uit te werken", zegt Stijn Bossin van het Innovatiesteunpunt - een initiatief van Boerenbond en Landelijk Gilden met de steun van Cera en KBC. De winnaars krijgen een €2.500. Via de Innovatiecampagne moeten ze hun weg vanuit het veld of de stal vinden naar een ruimer publiek, klinkt het. Bert en Peter Boonen uit Hamont-Achel krijgen bijvoorbeeld de prijs omdat ze aan storytelling doen via de verpakking. De klant in de supermarkt moet zo...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement