Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen
De Franse zuivelgigant Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen, nu de inflatie wat is gedaald en de druk op de kosten voor levensonderhoud afnemen. Daarbij ziet het voedingsmiddelenconcern herstel in sommige Aziatische markten.

Volgens Danone zijn de vergelijkbare verkopen in het tweede kwartaal met 4% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De groei was vooral te danken aan grotere volumes en aan consumenten die overstapten op duurdere varianten, en niet zozeer aan prijsverhogingen, klinkt het.
Tot het assortiment van Danone behoren ook merken als Actimel, Activia, Alpro, Evian, Nutricia, Oikos en Olvarit. Ook de verkoop van gespecialiseerde voeding groeide in het tweede kwartaal, waaronder producten die zijn gemaakt voor kankerpatiënten....
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement