Bayer veredelt: de noden van teler, retail en consument in één product
Een bedrijf gaat pas vooruit als het innoveert. Een bloemkool die wit blijft, een broccoli waarbij het gemakkelijker roosjes te oogsten is,... Bayer zet erop in. “We moeten rekening houden met de noden van de teler, de retail en die van de consument. En daarvoor moeten we eigenlijk in de toekomst kunnen zien”, zegt Crop Design Lead brassica en paprika Meindert Boon.



Bayer heeft verschillende sites over de hele wereld, van Europa tot Azië en Amerika. Hierbij zijn tientallen veredelaars betrokken. “Maar we zijn niet op ons eentje. Een veredelaar wordt omgeven door mensen die hen ondersteunen, die in het lab werken, die op het veld werken, die administratief helpen,… Alleen kan je het niet”, vertelt Meindert Boon van Bayer. Hij is werkzaam in Enkhuizen, in een regio waar veel grote groenteveredelaars bij elkaar te vinden zijn, zoals Syngenta, Beo en Enza Zaden.
...Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement