Eierverbruik blijft hoger dan vóór corona
Het thuisverbruik van eieren lag in 2021 9% hoger dan vóór corona. Ook zijn er nu meer Belgen die eieren consumeren dan vóór corona. Het percentage kopende gezinnen van eieren blijft op een hoog niveau terwijl de aankoopfrequentie in 2021 daalde. Scharreleieren zijn veruit het meestgekochte eiertype maar vooral bio wint terrein.

Dis 1 is het belangrijkste aankoopkanaal gevolgd door hard discount. Dat blijkt uit gegevens van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium, dat in opdracht van VLAM het aankoopgedrag volgt van 6 000 Belgische gezinnen en uit de iVox/VLAM-consumptietracker die het consumptiegedrag van 7 000 Belgen in kaart brengt. De cijfers hebben enkel betrekking op de aankoop van verse eieren in de schaal.
Forse groei van het thuisverbruik van eieren...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement