Startpagina Melkvee

FrieslandCampina voelt concurrentie in China

FrieslandCampina heeft het door sterke prijsconcurrentie momenteel even zwaar in China. Het Nederlandse zuivelconcern, met ook vestigingen in België, bracht in het eerste halfjaar fors minder kindervoeding aan de man in China en zag de omzet in het Aziatische land stabiliseren. Over de gehele linie namen de opbrengsten van het bedrijf wel toe.

Topman Roelof Joosten benadrukt dat in China sprake is van een overgangsperiode. Na een reeks schandalen met kindervoeding is daar nu strengere wetgeving in de maak. Zo'n 1.200 rivaliserende merken krijgen vanaf 2018 waarschijnlijk geen goedkeuring meer en zetten hun voorraden dit jaar nog goedkoop in de markt.

"Daarna ziet het beeld er op de Chinese markt waarschijnlijk wel weer gunstig uit", zegt Joosten. Door de overstap naar een tweekindpolitiek neemt de vraag naar kindervoeding daar komende jaren waarschijnlijk flink toe. Nu komt nog ongeveer 5...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Meer artikelen bekijken