Startpagina Mechanisatie

Dealers werken met gesloten deuren

De coronacrisis heeft ook zijn invloed op de werking van de mechanisatiebedrijven. We hielden een rondvraag om poolshoogte te nemen van de situatie. Globaal komt het erop neer dat ieder bedrijf maatregelen heeft genomen en dat nagenoeg al het personeel nog werkt. Of machines en/of onderdelen nog vlot binnenkomen, verschilt per merk. Sommige fabrieken zijn immers gesloten of draaien aan beperkte capaciteit.

Veel dealer- en mechanisatiebedrijven ontzeggen noodgedwongen hun klanten de toegang tot de werkplaats, het magazijn en de burelen. Niet alle klanten snappen het, vaak omdat ze botsen op een service die ze niet gewend zijn. “Onze dienstverlening lijdt er wat onder, de ontvangst is minder hartelijk, wat afstandelijker en er is minder fysiek contact.”, zegt Anne Millon van Millon NV uit Herent, dat onder meer Deutz-Fahr, Lemken en Weidemann in het pakket heeft. “De klanten zijn dat niet gewoon van ons.”...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Mechanisatie

Het belang van correct kantstrooien

Mechanisatie Een nauwkeurige afstelling van de kunstmeststrooier is niet alleen cruciaal voor een efficiënte bemesting, maar wordt in MAP 7 ook erkend als een ‘goede praktijk’. Een specifiek aandachtspunt hierbij is het kantstrooien, dat vanaf 2025 een verplichte maatregel wordt.
Meer artikelen bekijken