Laurence Claerhout (Linked Farm) : ‘Korte keten wordt te weinig gezien als volwaardig verdienmodel’
Aardbeien uit de automaat en aardappelen uit de hoevewinkel: de wereld van de korte keten is zo divers én uitdagend. Na het afbouwen van de coronamaatregelen kunnen we ongetwijfeld weer genieten van een zelfgedraaid ijsje op het terras van een melkveebedrijf. In de totale distributie van verse voeding is het aandeel van de korte keten echter nog eerder beperkt. Dat wil Laurence Claerhout van Linked Farm in Asse veranderen.

Gezonde voeding van de lokale boer en tegen een eerlijke prijs. Dat zijn de 3 duurzame basisbegrippen waar het voor Laurence Claerhout in de korte keten allemaal rond draait. We hadden met haar een gesprek vooraleer de coronacrisis in alle hevigheid losbarstte. Intussen kent de verkoop via de korte keten een nooit eerder geziene groei. En dat is uitstekend. Nu nog iedereen op de lange termijn blijven overtuigen.
Voeling met natuur kwijt...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement