Charcuteriemaker wil helft van de omzet met vegetarische producten realiseren
Imperial Meat Products wil dat over 5 tot 7 jaar de helft van zijn omzet geboekt wordt met vegetarische producten. Dat zegt de CEO van het bedrijf achter de merken Aoste en Marcassou, Remco Kok, tegen De Tijd. Ham, salami en kippenwit zijn volgens Kok mooie producten, maar de markt verandert. De stap staat niet op zichzelf: een hele serie vleesbedrijven investeert in het maken van ‘vleesvervangers’.

Nu al maakt Aoste vegetarische smeersalades, burgers en vegetarisch broodbeleg dat op vleesworst lijkt. Het bedrijf telt 5 fabrieken in Europa en 1 in Nederland. Kok, die eerder bij Albert Heijn werkte, zegt tegen het financiële dagblad dat Belgen steeds minder vlees eten. In 5 jaar tijd, 2 kg per jaar minder. “Als we ons niet op de vegetarische markt werpen, verliezen we omzet aan onze oude en nieuwe concurrenten”, zegt Kok.
Met nieuwe concurrenten bedoelt Kok wellicht bedrijven als Beyond Meat, die...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement