Milcobel is er voor de 2.700 leden, niet voor de 1,5 miljard liters melk
Milcobel realiseerde in 2017 meer omzet en meer winst. Het bedrijf profiteert volgens de nog vers aangetreden topman Peter Koopmans van enkele grote strategische beslissingen. Het zette in op mozzarella en kwaliteitspoeder. Naar de toekomst toe wil Milcobel ook met consumentenkazen Europa in. “We willen via Milcobel Belgische melk op de pizza van de Chinees.”

Veel Belgische melkveehouders hebben een haat-liefdeverhouding met Milcobel. Milcobel wist als coöperatie van duizenden melkveehouders uit te groeien tot de met afstand grootste zuivelonderneming van het land. Tegelijk bleef de onderneming achter bij de grote zuivelondernemingen in nabije landen, wat betreft omzet, winst en vooral melkprijs. Enkele jaren geleden zette de onderneming uit Kallo een verbouwingsoperatie in. Het bedrijf wilde scherper aan de wind zeilen. Met de nieuwe topman Peter Koopmans worden accenten verlegd, maar blijft de kernfilosofie: toegevoegde waarde....
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement