Startpagina Bedrijfsnieuws

Amazone zet in op groen-oranje voor een sterke merkidentiteit

Als onderdeel van de merkstrategie gaat de Amazone Groep voor het ontwerp van de afdelingen ‘Techniek openbaar onderhoud’ en ‘Schoffeltechniek’ over op de kleurencombinatie groen-oranje.

Leestijd : 1 min

Amazone streeft hiermee naar de standaardisatie van het kleurgebruik in verschillende delen van het bedrijf. Alle productlijnen komen dus overeen met het reeds lange tijd bestaande kleurgebruik van Amazone landbouwtechniek, dat in veel landen door het merkenrecht is beschermd. Het doel is om de bedrijfsidentiteit van de hele bedrijvengroep te versterken.

De Amazone Groep bouwt al meer dan 40 jaar aankoppelbare en zelfrijdende maaimachines, die voorheen verkrijgbaar waren in groen-beige. De frisse kleurstelling in groen-oranje geeft de werktuigen niet alleen een opvallende visuele verandering, maar ook een nieuwe dynamische lijnvoering.

De Schmotzer-schoffeltechniek maakt sinds 2019 deel uit van de Amazone-bedrijvengroep en biedt zijn werktuigen aan in de kleurencombinatie blauw-oranje. In de toekomst zal deze productlijn ook worden gepresenteerd in de Amazone-kleuren groen-oranje. In de loop van dit proces zal ook het merk Schmotzer overgaan in het merk Amazone. Het bedrijf vertrouwt op de aanzienlijk hogere herkenningswaarde wereldwijd van het groen-oranje merkimago onder het merk Amazone.

Er zal een overgangsfase zijn in beide divisies. Door de kleurstelling voor alle productlijnen te standaardiseren, geeft de Amazone Groep een duidelijk signaal af voor zijn innovatieve groen-oranje kleuren en wil zo op lange termijn de marktaanwezigheid van het merk Amazone wereldwijd verder versterken.

Amazone

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken