Startpagina Bedrijfsnieuws

Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen

De Franse zuivelgigant Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen, nu de inflatie wat is gedaald en de druk op de kosten voor levensonderhoud afnemen. Daarbij ziet het voedingsmiddelenconcern herstel in sommige Aziatische markten.

Leestijd : 1 min

Volgens Danone zijn de vergelijkbare verkopen in het tweede kwartaal met 4% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De groei was vooral te danken aan grotere volumes en aan consumenten die overstapten op duurdere varianten, en niet zozeer aan prijsverhogingen, klinkt het.

Tot het assortiment van Danone behoren ook merken als Actimel, Activia, Alpro, Evian, Nutricia, Oikos en Olvarit. Ook de verkoop van gespecialiseerde voeding groeide in het tweede kwartaal, waaronder producten die zijn gemaakt voor kankerpatiënten.

China, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland groeiden sneller dan andere regio's, met een stijging van meer dan 8%. Danone profiteerde onder meer door een grotere vraag naar yoghurt in Japan en het herstel van de verkoop van Mizone-vitaminedrank in China. Danone heeft 2 belangrijke fabrieken in ons land, in Rotselaar en Wevelgem, samen goed voor 1.400 werknemers.

Belga

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken