Startpagina Archief

Fairebel appelen en peren

De landbouwcoöperatieve Faircoop lanceert ‘duurzame’ appelen en peren, waarbij de hele productieketen een eerlijke prijs krijgt. Van de grote ketens is echter enkel Carrefour al op de kar gesprongen, tot ontgoocheling van de telers.

Fairebel, het merk van de coöperatieve, verkoopt al meer dan 10 jaar melkproducten. Melkveehouders bundelden toen de krachten om een merk in de markt te zetten dat hen een eerlijke vergoeding garandeert. Intussen levert de groep jaarlijks 13 miljoen liter melk aan zowat alle grote supermarkten in België.

Nu zet Faircoop de stap naar fruit, voorlopig met 25 telers. Volgens dezelfde duurzame principes zijn nu ook Belgische appelen en peren van Fairebel te koop, maar voorlopig enkel bij Carrefour en enkele zelfstandige buurtsupermarkten. Die voorlopig beperkte...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Voedermaatregelen verminderen klimaatimpact van melkvee

Veeteelt Veeteelt heeft een impact op klimaatverandering via de uitstoot van broeikasgassen zoals methaan. De rundveesector moet methaan reduceren zoals vastgelegd in het Convenant Enterische Emissie Rundvee (CEER). De uitvoering van dat convenant wordt dit jaar geëvalueerd.
Voir plus d'articles
Meest gelezen