Greenyard boekt fikse omzetgroei
De Belgische groenten- en fruitreus Greenyard heeft duidelijk gevoeld dat de Belgen tijdens de coronamaatregelen meer fruit en groenten thuis consumeerden. De omzet van het bedrijf uit Sint-Katelijne-Waver ging tijdens de periode april-juni (het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar) 11,4% hoger.

De kwartaalomzet kwam uit op 1,149 miljard euro, aldus Greenyard donderdag in een persbericht. Dat is niet alleen het gevolg van de COVID-19-crisis, maar ook van "sneller dan verwachte organische groei in een groot aantal commerciële relaties, met focus op betere marges en winstgevendheid". De verkoop in de divisie "fresh" (vers) nam met 12,9% toe tot 959 miljoen euro, terwijl de omzet in de afdeling "long fresh" (diepvries en inmaak) met 4,6% steeg tot 190,3 miljoen euro.
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement