Snel groeiend BASF zet in op geïntegreerde oplossingen
BASF gaat tot 2029 30 producten lanceren, waaronder zaden, gewasbeschermingsmiddelen en digitale producten. De Duitse chemiereus legt daarbij de focus op geïntegreerde oplossingen, die een evenwicht mogelijk moeten maken tussen productiviteit, milieubescherming en maatschappelijke behoeften. De mededeling volgt op een jaar waarin BASF haar voetafdruk in de landbouw sterk vergrootte.

BASF houdt de uitgaven aan innovatie de komende jaren stabiel op circa 11% van de omzet die het boekt in de landbouw. In 2019 heeft het bedrijf 879 miljoen euro uitgegeven aan onderzoek en ontwikkeling in de divisie Agricultural Solutions. De divisie is overigens de laatste jaren sterk gegroeid. BASF is een breed chemieconcern. Het bedrijf uit Ludwigshafen produceerde wat de landbouw betreft lang alleen gewasbeschermingsmiddelen, maar trad toe tot de veredeling door onderdelen van Bayer over te nemen.
...Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement