Startpagina Economie

VLAM start campagne ter promotie Belgisch fruit

In Vlaanderen is het thuisverbruik van fruit in 2018 gedaald tot 46 kg per capita. In 2008 lag de fruitconsumptie nog op 56 kg. Ondertussen willen Vlamingen graag Belgisch fruit kiezen, maar herkennen ze het niet. 31% van de Vlamingen denkt dat Pink Lady van een Belgische boomgaard komt. VLAM start daarom een campagne.

Promotie-agentschap VLAM lanceert een campagne om Vlaamse gezinnen de reflex bij te brengen om voor appelen en peren van eigen bodem te kiezen. VLAM wil de Vlaming een chauvinistische reflex aanleren als het over hardfruit gaat en lanceert daarom deze nieuwe campagne. De campagne heeft als boodschap “Koop je appels of peren, kies dan voor ‘van bij ons’!”

Via radio, online video’s en op het winkelpunt wordt de Vlaming er op attent gemaakt dat fruit van bij ons lokaal, kraakvers en lekker is. Hoewel de appel al jarenlang de meest gegeten fruitsoort is...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

DLV, studie- en adviesbureau

Wetteren, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

DLV, studie- en adviesbureau

Wetteren, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

DLV, studie- en adviesbureau

Wetteren, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures