Landbouwers krijgen het meeste vertrouwen van consumenten binnen voedselsector
In vergelijking met andere actoren binnen de voedselsector, krijgen landbouwers het meeste vertrouwen van consumenten. Dat blijkt uit een studie, waaraan ook de KU Leuven meewerkte, die bij een kleine 20.000 consumenten uit 18 Europese landen is uitgevoerd.

Het vertrouwen in de retailsector is toegenomen met 7 procent, en daar kan de coronapandemie mee te maken hebben.
"Het meest frappante resultaat dat uit de studie is gekomen, is het verschil in vertrouwen tussen actoren", legt professor Liesbet Vranken (KU Leuven) uit, die de studie mee op poten zette. "Bij alle actoren die we bekeken hebben, landbouwers, retailers, voedselverwerkingsbedrijven en de autoriteiten, zien we een stijging in consumentenvertrouwen. Bij landbouwers gaat het om een minder...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement