innovatieve boeren

In samenwerking met Ae Jin Huys, die in Gent een Koreaans restaurant uitbaat, ontwikkelen ze Leekchi: gefermenteerde prei op Koreaanse wijze. Leekchi komt van ‘kimchi’, het woord voor gefermenteerde groentebereidingen. Het is zo ongeveer het nationale gerecht van Zuid-Korea. In 2018 werd hij samen met 9 andere bedrijven bekroond tot ‘winnaar Innovatiecampagne’. Je vindt voor informatie of voorbeelden de andere winnaars terug op de site van Innovatiesteunpunt.
Brede blik
De Innovatiecampagne 2020 richt zich op innovatieve ideeën en realisaties van land- en tuinbouwers in de meest ruime zin van het woord. Het kan bijvoorbeeld gaan om productinnovatie en procesinnovatie, nieuwe concepten voor neventakken, oplossingen voor milieuproblematieken, zelf ontworpen mechanisatie of technologie en ideeën voor de toepassing van nieuwe technologieën (zoals smartfarming of big data), … Geselecteerde bedrijven worden telefonisch en middels bedrijfsbezoeken gescreend, waarna winnaars worden aangewezen.
De Innovatiecampagne komt tot stand met de financiële en logistieke steun van Boerenbond en Landelijke Gilden, KBC, Cera, SBB, Acerta en Arvesta. Deelnemen doe je door vóór 29 februari middernacht online in te schrijven via het inschrijvingsformulier op www.innovatiecampagne.be
Proclamatie
Iedere winnaar wordt gehuldigd op de provinciale innovatie-avond van zijn of haar regio. Het Innovatie-steunpunt organiseert deze avonden in samenwerking met KBC. Zij zullen plaatsvinden in het najaar van 2020.