Suiker Unie legt met nieuwe naam en strategie nadruk op circulaire economie
Suiker Unie gaat verder als Cosun Beet Company. De naam past volgens CEO Paul Mesters bij de nieuwe strategie van de suikergroep, die ook Belgische bieten verwerkt. In die strategie staat de circulaire economie centraal, met onder meer een bietenpulp-raffinage-fabriek in de pijplijn. “Wij willen de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker zijn.”

Suiker Unie behoort met Tereos, British Sugar en Südzucker tot de grootste suikerbedrijven van de EU. In de Benelux en Europa concurreert Cosun met bijvoorbeeld de Tiense Suikerraffinaderij, een dochterbedrijf van Südzucker. Cosun Beet Company verwerkt ook bieten in maakloon voor Iscal Sugar, een Belgische suikergroep. Het gaat om bieten uit de grensstreek. De prijs die telers ontvangen, is de Iscal Sugar prijs.
Cosun Beet Company moet meer zijn dan een bedrijf dat suiker maakt. Feitelijk is dat al zo, want het bedrijf maakt onder meer bietenpulp (...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement