Startpagina Aardappelen

VLAM wil aardappelconsumptie jongeren stimuleren

Promotie-agentschap VLAM gaat met een nieuwe campagne de aardappelconsumptie onder millennials (18-34 jaar) stimuleren. De campagne wordt voor 20% gefinancierd met de promotiefondsen aardappelen, de EU past 80% bij. De campagne start in april en loopt tot 2022. VLAM bundelt voor de campagne de krachten met Ierland, Frankrijk en Europatat.

Europatat is de Europese brancheorganisatie. De slogan van degloednieuwe campagne luidt ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’. Aardappelen blijven volgens VLAM de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik daalt. Vooral de jongere generatie laat het afweten, door steeds vaker te kiezen voor rijst of pasta.

VLAM wil de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat de knol ook in de toekomst op het bord zal blijven...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Aardappelen

Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

Quality Feed

Kortrijk, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures