Interview met De Vegetarische Slager
De Vegetarische Slager: het is onmiskenbaar een succesverhaal. Het door Jaap Korteweg opgerichte bedrijf - dat plantaardige kopieën van bekende vleesgerechten maakt – is in 8,5 jaar tijd enorm gegroeid. Van één slagerij in Den Haag naar 4.000 verkooppunten in 17 landen. Eind 2018 volgde een nieuwe stap. Multinational Unilever nam De Vegetarische Slager over. “Unilever was de grootste kans dat we snel kunnen blijven groeien. Bovendien zie ik dat de veehouderij ook niet in hun toekomstbeeld past”, zegt Korteweg.

Waarom maakt u alternatieven voor vlees?
“We worden steeds meer geconfronteerd met de problemen van vleesproductie. In Nederland is dit in 2015 in een stroomversnelling gekomen. Onder meer door onze visie op productie: vlees zonder dieren en goede kopieën voor de vleesliefhebber. Ik geloof niet dat er in de toekomst ruimte is voor veehouderij. De sector heeft een te grote impact op dierenwelzijn, biodiversiteit en het klimaat. Dat...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement