Boerenbond pleit voor beperking onredelijke prijspromoties
Boerenbond wil «een wettelijke beperking op onredelijke prijspromoties naar Frans voorbeeld». Dat zegt de organisatie donderdag in een reactie op de «1+2 gratis"-promotieactie die supermarktketen Albert Heijn deze week lanceerde. «Voor ons is de grens in de prijzenoorlog overschreden», luidt het. «Alleen een keten gebouwd op eerlijke prijzen en redelijke marges kan inspelen op de duurzaamheidsuitdaging waar we samen voor staan.»

"Albert Heijn heeft een lange traditie in het verleggen van de grenzen in de prijzenslag tussen supermarktketens op de Belgische markt. De mix is duidelijk: leveranciers onder druk zetten en klanten lokken met ongeziene promoties», stelt Boerenbond. De nieuwe «1+2 gratis"-promotie is «de stap te ver».
Hoewel het misschien zo lijkt, is de actie niet gunstig voor de consument, zegt Boerenbond. «De rekening om deze ongezonde prijzenslag vol te houden en te winnen zal voorgelegd worden aan de leveranciers.» Ook zij zullen hun kosten doorrekenen. «Dan...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement