Startpagina Economie

"Ook Vlamingen bestellen promotieborden bij mij”

Akkerbouwer Jan Blitterswijk is zich drommels goed bewust van de noodzaak van het behoud van een goed imago van de agrarische sector. Hij twittert heel wat af en is met stichting Boer Bewust ook actief op Facebook. “Van de 15.000 Facebookvolgers die we hebben, komt een deel uit Vlaanderen.” Volgens hem moet de agrarische sector zich vooral op de stadsmens in Europa richten. “Juist die groep is zeer belangrijk voor de beeldvorming van onze sector.”

De Biddinghuizense akkerbouwer Jan Blitterswijk (38) nam nog niet zo heel lang geleden één van de boerderijen over van zijn ouders. “Om precies te zijn op 1 januari 2012. Daarvoor heb ik tien jaar lang met mijn ouders in maatschap gezeten”, vertelt hij. Zijn broer en twee zussen hadden geen directe interesse in de landbouw. Zijn ouders hebben nog steeds een eigen landbouwbedrijf van zo’n 50 ha. Blitterswijk senior teelt consumptieaardappelen, uien en suikerbieten en melkt 50 stuks melkvee. Biddinghuizen ligt in de zeer agrarisch getinte provincie Flevoland, in het hart van Nederland niet...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer artikelen bekijken