Fruit, chocolade en olijfolie duurder
Boodschappen doen blijft duur, blijkt nog maar eens uit onderzoek door consumentenorganisatie Testaankoop. Wie fruit, chocolade of olijfolie in de winkelkar legt, moet beduidend meer betalen.

Testaankoop bekijkt al 3 jaar lang wat winkelen kost in 7 supermarktketens in ons land. Voor de vijfde maand op rij wordt boodschappen doen duurder, stelt de consumentenorganisatie vast. In november stegen de prijzen in de winkel 3,23 % tegenover vorig jaar.
Zo blijken conférence-peren een kwart duurder dan vorig jaar. Reden is de vele regen dit voorjaar, waardoor de oogst tegenviel. Ook andere soorten fruit zijn daardoor best duur in vergelijking met vorig jaar. Granny Smith-appels en pitloze druiven kosten bijvoorbeeld 12 % meer dan vorig jaar....
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement