“Reclame op de stal naast de snelweg werkt super”
Met 26 jaar hoort leghennenhouder Stijn Peters uit het Nederlandse Didam bij de jonge garde van Nederlandse pluimveehouders. Hij is zich zeer bewust van de noodzaak van een goed imago van de pluimveesector. Stijn: “Ik zit nu op zo’n 22% eigen vermarkting, maar wil binnen een paar jaar naar 100% evolueren. Daarnaast moet mijn concept ‘EiLokaal Didam’ een begrip in de regio worden.”

Stijn Peters runt de leghennenhouderij in Didam in maatschap met zijn ouders Jos en Karin. “Deze locatie is al vanaf 1883 in de familie, alleen werden de gronden in 1945 gesplitst door de aanleg van de A12”, vertelt Stijn. “Op zich was dat in die tijd wellicht ongunstig, maar nu is het voor mij supergunstig door de directe ligging aan één van de belangrijkste snelwegen van Nederland, de A12.”
Stijn en zijn ouders namen de boerderij in 2018 over van opa en oma Peters. Er stonden nog een aantal oude...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement