Startpagina Vleesvee

Promotiecampagne voor kalfsvlees gelanceerd

Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomisch erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmakelijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope milanese, kalf marengo, ... Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te cofinancieren voor de komende drie jaar in België, Frankrijk en Italië.

De campagne heeft tot doel om het belang van kalfsvlees te versterken, de aanwezigheid in verkooppunten te bevorderen en de 25- tot 49-jarigen aan te zetten om kalfsvlees te kopen en te consumeren.

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) is bijzonder blij dat de Europese campagne ‘Kalfsvlees, 1 goed idee voor 1000 goede ideeën’ ook in België gelanceerd wordt. Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk,...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Vleesvee

Thuisverbruik van vlees en gevogelte steeg licht in 2023

Vleesvee Het thuisverbruik van vers en bevroren vlees en gevogelte steeg in 2023 met 1% tot 27,7 kg per capita (per hoofd). Met dit volume haalt vlees en gevogelte een aandeel van 83% versus 13% voor vis, week- en schaaldieren en 4% voor eiwitrijke peulvruchten en plantaardige alternatieven voor vlees en vis.
Meer artikelen bekijken