Startpagina Edito

Edito: Meer en beter communiceren

De Beurs van Libramont kan dit jaar niet doorgaan, maar laten we het idee achter de beurs - een landbouw dichtbij de mensen - niet vergeten. Met meer open en directe communicatie kunnen we wellicht de goodwill kweken die voorkomt dat het voortbestaan van onze sector een gespreksonderwerp blijft.

De Beurs van Libramont staat traditioneel eind juli op het programma. Op de beurs diep in Wallonië ontmoeten landbouwers elkaar, maar ook mensen uit de agribusiness, de politiek, het beleid en soms en tot op zekere hoogte de consument. Het is een plek waar de landbouw terecht gevierd wordt. Terecht, want wat economen ‘primaire productie’ noemen ligt aan de bodem van onze beschaving en economie.

Alle groei begint bij voldoende kwalitatief, gezond en veilig eten. Een sterke landbouw stelt anderen in...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: (H)eerlijk dichtbij, maar... voor de consument soms te veraf

Edito Tijdens de ‘Week van de Korte Keten’ – dit jaar van 18 tot 26 mei – zetten weer heel wat producenten hun aanbod aan (h)eerlijke producten extra in de kijker. Verser kunnen de producten niet op je bord belanden, maar toch raakt die consument niet altijd meer op het boerenerf.
Meer artikelen bekijken