Startpagina Actueel

Biogroenten en -fruit krijgen natuurlijk merkteken

Supermarktketen Delhaize gaat een nieuwe techniek toepassen om biogroenten en -fruit te labelen en spaart zo 13 ton verpakking per jaar uit. Het biolabel zal via "natural branding" -een lasertechniek- worden aangebracht. Het gaat om een Belgische primeur, de supermarktketen haalde de mosterd in Nederland.

Bioproducten zijn aan strenge regels onderworpen, legt woordvoerder Roel Dekelver uit. Eén daarvan is dat men deze producten moet kunnen onderscheiden van gewone groenten en fruit, via een niet-verwijderbaar label. "Apart verpakken was dus vaak de enige mogelijkheid", aldus de Delhaize-woordvoerder. Maar klanten van bioproducten zijn over het algemeen ook meer begaan met het milieu en dus kreeg de supermarktketen veel vragen over de verpakkingen. " Het is echt een symbooldossier voor ons", beklemtoont Dekelver.

Delhaize ging op zoek...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Startschot zevende editie Week van de Korte Keten bij Bilzense aspergehoeve

Korte Keten Het startschot van de zevende editie van de Week van de Korte Keten (18-26 mei) werd donderdag 16 mei gegeven op de Bilzense Aspergehoeve Hertenveld. In het bijzijn van de minister van Landbouw en de gedeputeerde voor Landbouw en Platteland van de provincie Limburg werd een overzicht gegeven van de meest recente stand van zaken in de korte keten in Vlaanderen.
Meer artikelen bekijken