Startpagina Bedrijfsnieuws

‘Earth’ wil consument stimuleren om omschakelproducten te kopen

In april lanceerde BelOrta het nieuwe concept ‘Earth’, dat in het leven is geroepen om de marktkansen van producten in omschakeling naar biologische teelt te vergroten. De producten met het label ‘Earth’ komen deze zomer in de winkelrekken en wijzen de consument erop dat het product komt van gangbare landbouwers die omschakelen naar biologische teelt.

E uropa heeft in de Green Deal de ambitie bekendgemaakt om tegen 2030 van de landbouwgrond 25% biologische productie te maken. Dat is zeker niet evident, want de omschakelperiode van gangbare landbouw naar biolandbouw duurt minstens 2 jaar. “De bioproductie zal in de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken